Een TOPbeleving, alleen voor TOPmerken?

Katlijn Voordeckers

Is een TOPklantbeleving alleen weggelegd voor grote merken?

Deze vraag beantwoordt Katlijn met veel enthousiasme in haar interactieve, praktijkgerichte lezing aan de hand van het TOPgeMERKt-model, dat ze als basis gebruikt in haar derde managementboek TOPgeMERKt (LannooCampus, 2e druk).

Haar opmerkelijke inzichten over phygital klantbeleving voor kmo’s, familiebedrijven en lokale ondernemingen werden al door veel eigenaar-ondernemers én hun teams in Vlaanderen succesvol toegepast, met een ongekende klantbeleving en -binding als resultaat. Want klanten die terugkeren zorgen voor duurzame omzet en dat is voor elk bedrijf onontbeerlijk in een periode waarin de kosten steeds meer stijgen.

We staan als ondernemer vandaag voor heel wat uitdagingen, waar een TOPbeleving verrassende antwoorden op biedt. Nochtans laten bijzonder veel kmo’s haalbare én betaalbare opportuniteiten liggen omdat ze een veel te beperkt beeld hebben over wat customer experience precies inhoudt. Jouw klanten verwachten in hun klantreis meer dan ooit efficiëntie, gemak en controle, stellen hogere (digitale) eisen, keren niet meer automatisch terug als ze tevreden zijn en willen boven alles een geweldige beleving ervaren, zowel offline als online.  De inzichten, structuur en handige tips uit deze lezing helpen jou en je team om doordacht het onderscheid te maken en TOPgemerkt te worden in een wereld waar the war for talent, duurzaamheid, diversiteit, nieuwe trends … steeds meer aandacht vragen.

Volgende vragen komen onder meer aan bod:

  • Waarom moet je vandaag de dag toch aandacht besteden aan ‘je klanten een geweldige ervaring laten beleven’? Terwijl je als ondernemer in een periode zit waarin je druk bezig bent met ‘heel wat uitdagingen te overleven’.
  • Wat is de onmisbare basis om klantbeleving haalbaar en betaalbaar te maken voor een kmo of familiebedrijf, dat niet de budgetten heeft zoals Nike of Starbucks?
  • Hoe belangrijk is een persoonlijke aanpak in een periode waarin digitaliteit de scepter zwaait?
  • Hoe maak jij een eigentijdse phygital klantbeleving waar in jouw business?
  • Hoe krijg je meer structuur in je klantbeleving en laat je je merk doordacht groeien?
  • Op welke momenten moeten je klanten absoluut een wow-gevoel ervaren en wanneer niet?
  • Hoe krijg je je team mee in een klantgerichte spirit?
  • Wat is het geheim om klanten enthousiast te laten terugkeren en mond-tot-mondreclame te laten vertellen?

Over Katlijn

  • Founder van Opmerkelijk, een Agency & Academy gespecialiseerd in Branding & Customer Experience.
  • Leading lady van een opmerkelijk team.
  • Strategic Consultant in Branding & Customer Experience, voor groeiende kmo’s, familiebedrijven en lokale ondernemingen.
  • Gedreven en trotse auteur van drie managementboeken bij LannooCampus:  TOPgeMERKt (3e druk), VerMERKvuldig! (4e  druk) en Onderneemster zkt sterk MERK.
  • Keynotespreker en trainer voor diverse organisaties (o.a. UNIZO Topseminar), bedrijven en besturen. En gastdocent aan verschillende universiteiten en hogescholen.
  • Lid van Raad van Advies Faculteit Bedrijfseconomische Wetenschappen UHasselt en lid Raad van Bestuur UNIZO Limburg.

Praktisch

  • 19u30: Deuren open
  • 20u00: Verwelkoming door de UNIZO voorzitter
  • 20u15: Infosessie met kans tot vraagstelling
  • 21u30: Voorziene einde